Si tua yang gagah berani :)

Isnin yang lepas baru ni, perlis cuti..So aku pun ajak la adik aku p tgk wayang + cari barang sikit kat tesco. Semangat nak tengok wayang pasal ada sorang yang aku kenal 'rapat' tak penah review pendapat beliau tentang apa2 cita. Bayangkan, cita transformer, ironman de just cakap 'okla'.Walaupun selalu tgk wayang ngan aku, tapi aku sorang ja asyik cakap cita tu best ka, tak best ka dan sebagainya hehe. Pastu bila dapat ja msg dari beliau yang cakap cita tu best gila, berbaloi duit de setiap sen tgk cita tu, terus aku semangat nak p tgk hehe..

Ok, cita yang beliau maksudkan adalah Robin Hood. Kalo ikutkan penilaian aku, tak minat sgt nak tgk pasal hero nya aku tak minat (tua :p) tapi sbb nak tgk best macam mana sampai beliau cakap best, aku pun nak p tgk gak la hehe..Cita ni panjang k 2 jam 20 min..so, sila pergi toilet siap2 hehe..So, pas 2 jam 20 min, memang aku puas hati la ngan cita ni. Kira rasa berbaloi la bayar tiket wayang pastu dok lama kan dalam tu. Tak terasa pun 2jam +, so kira okla kan :) So, terbukti teori hero tua = cita tu tak best adalh salah sama sekali hehe. Pasni aku kena tgk gak cita tanpa kira hero yang muda dan hot aja :))

OK, selama dah berpuluh-puluh (maybe beratus) kali aku tgk wayang, ada beberapa perkara yang boleh membuatkan mood aku utk tengok wayang terganggu. Antaranya:

1. Orang kat sebelah anda dok jadi pengulas untuk cerita tersebut. Dok teka apa next akan jadi la, sapa yang akan kena bunuh la..macam2 la. Annoying kot. Tambah pula cita suspen nh.Haih nak cakap banyak jgn la tgk wayang. Cakap kuat pulak. Diam sudah la heh

2. Orang kat sebelah dok cita kat orang sebelah lagi satu pasal cita tersebut. Konon-konon nak gitau satu wayang la de da tgk cita tu.. Helooo aku bayar tiket bukan nak dengar anda bercerita :(

3. Ada budak dok nangis. Mak ayah pun kena la paham. Kalau anak anda nangis, paham-pahamla kan..Maybe de belum bersedia untuk tgk wayang lagi hehe..

4. Handphone berbunyi, tapi tak dak orang jawab. Saja wat tak tau, atau tak igt itu bunyi ringtone nya, atau entahlah..

5. Lagi satu, dalam wayang dok ckp tepon kuat2..Amboi, hang sorang ka ada handphone???:P

6. Orang belakang buas@ganaih. Dok sepak2 kerusi anda.Nh pun geram gak nh hehe

7. Aircond terlalu sejuk. Anda tak bawak sweater. Pastu kat klimaks cerita, nak terken****. Adoi memang potong betul la.. hehe

8. Wayang tiba2 hang. Macam kat laptop tu. Ni terjadi kat aku time tgk twillight, part lawan time men besbal tu..Tak ka memotong mood anda??dekat2 30 min gak la jadi. Tapi semua remain kat seat masing2 sampai sambung balik.

9. Wayang start, tapi suara tak kua...hah ni pun mmg la..

ok.Act banyak lagi benda2 tak best ketika tgk wayang nh..tapi aku tak dapat ingat semua..Tapi yang atas sekali tu jadi time aku tgk robin hood baru nh..Haih rasa mcm nak selotep ja mulut minah tu ngan boyfriend nya :)) nasib tak bawa selotep time tu..Next cita -----> Prince of Persia..wajib tgk pasal hero de kacak bergaya :))

4 Responses
  1. cheyart.chemid Says:

    jommmm prince of persiaa ~~


  2. g_dah86 Says:

    hehe jom2..hero hensem mesti best :))


  3. cheyart.chemid Says:

    haha.keja hero nsem ja..skali nsem ja lebey,jalan cita cam apa lagi..haha


  4. g_dah86 Says:

    nsem tu bonus..cuci mata haha..mcm de tak suka if hroin cun :P