Mak saya



Semalam adalah Hari Ibu. Hari ibu ni tak ada tarikh specific. Ia akan jatuh pada setiap hari Ahad kedua dalam bulan Mei :) Semua org sayang mak/mama/umi/mummy/ibu dan yang sewaktu dengannya hehe.. Dalam family aku ada 5 beradik semuanya. 4 yang atas adalah perempuan (termasuk aku) dan semua dah berkejaya..hehe means bekerjaya di sana adalah tiket utk adik laki kesayangan kami mem'pow kami semua. Tapi adik aku sorang ja la yang tak kerja lagi, masih belajar dan dia ja la sorang2 laki hehe, tolak abah le..

Aku memang plan lama dah nak celebrate hari ibu ni dengan membuat makan-makan ka apa2..Tapi minggu lepas aku agak sibuk. tak sempat plan sangat. Tapi nasib baik la adik aku cuti semester, dan de sampai umah pagi sabtu (sehari sebelum Hari Ibu). Dengan adanya adik aku ni, kuat sikit semangat nak plan untuk mak tersayang ni. Senang kira ngan adik aku ni... <---Ipi, aku puji hang ni, sila belanja aku :p

Ok, actually aku nak discuss ngan adik aku hari Sabtu tu, tapi aku ada kenduri kat Jitra + adik aku memang bangun lewat, so plan nak diskusi itu lebur...Ok pagi Ahad tersebut, aku plan nak bangun awal, nak tolong mak wat kerja dapur and etc..Tapi aku bangun 'terlewat' sikit. hehe nasib mak aku blum mulakan projek di dapur. Ok, bangun ja terus aku g dapur untuk alas perut..Jmpa nasi kandaq..wau the best la hehe..da alas suma tu, aku pun offer la kat mak aku untuk tolong siang semua benda yang mak aku beli kat market hehe.. Tapi aku mengaku la, aku bukan terer sangat pun nak siang-siang ni especially ikan :P tapi kalo udang, sotong, ketam tu..mmg expertise la :P cet 3 benda ni senang gila kot. budak pun reti hehe. Tapi memang 3 ni aku agak terer la nak banding ngan ikan..tapi sekurang-kurangnya aku try gak la siang ikan. Ikan kembung@termenung memang terer la..Ikan len tu, jarang-jarang tolong, so tak tere hehe.

Ok, di dapur aku pun sembang-sembang ngan mak. Mak cakap utk lunch de nak masak simple2 ja.Tapi mak...simple pun..anakanda mu ini sehingga menjilat jari...heheh. Then untuk malam mak ajak makan lua.SO dalam kepala hotak aku dah plan da nak belanja mak aku makan hehe.Mak cakap de tingin nak makan satay.Pastu nak kek sebiji tu ja..Tapi aku ngn adik aku plan nak beli kfc gak, pasal takut tak kenyang. Sebab kami sekeluarga memang spesis kuat makan hehe..Ptg tu dalam kul6 aku ngan adik aku ronda-ronda la nak carik sate kat Kapitol tu.Situ memang terbaekk.Tapi tak buka pun lagi. Try kol D'sena, pasal sate kat sana pun sedap. Tapi orang situ ckp, orang tersebut tak datang g. Kesimpulannya setelah berusaha gigih, sate tak dpt gak :( sory mak, len kali kita makan sate k..Then tukar plan jadi sebiji kek + KFC je..

Ini adalah kek tersebut..Sungguh sedap sekali. Coklat chip, harga berpatutan hehe..Kotak de sangat cantik k :) Beli kat kedai Kek Sayang, Kangar. (Gambar kfc aku tak upload la..KFC semua orang penah makan kot :))) )

Selamat Hari Ibu, Pn Mashitah, We love you :)


Berkenaan hadiah pulak, dah lama mak teringin benda di bawah ini. So, kami adik beradik pun berpakat la share duit untuk beli satu kat mak :). Macam menarik kan, so next weekend kami plan nak try la menda alah ni hehe.

Di atas adalah kotaknya


Ini adalah benda di dalamnya.

Ok, pendapat peribadi aku, Hari Ibu ni bagus, sebab kita boleh tunjuk kat mak kita, memang kita sayang de. Tapi tak perlu tunggu hari ibu baru nak tunjuk. Kena tunjuk hari2, tapi time Hari Ibu nih lagi spesel la kan. Hadiah pulak, tak perlu mahal-mahal. Asalkan kita ikhlas. Macam sorang kawan aku, de bagi mak de basikal..sebab mak de ckp, tingin nak exercise kayuh basikal petang2..so sweeet kan??hehe

So, walaupun lambat skit, nak ucap gak (kat mak awal2 aku dah wish, kat sini je lambat hehe)..Selamat hari ibu kepada mak yang paling best..paling aku sayang -->Pn Mashitah binti Ibrahim. Sayang mak sangat2 :)

0 Responses