10 hari lagi......

Tajuk ini bukanlah sambungan kepada entry yang sebelum ini, yang bertajuk 'enam belas hari.' Tajuk ini adalah berdiri di atas kaki nya sendiri. Mungkinkah tajuk ini bermaksud:



10 hari lagi (Sila pilih salah satu):

1. Jidah nak ngedate
2. Jidah nak dapat keta
3. Jidah nak bertunang
4. Jidah nak kawen
5. Jidah nak dapat baby
6. Jidah nak dapat suprise dari sapa2
7. Jidah nak beli hp baru
8. Jidah nak dapat gaji
9. Jidah nak p photoshoot lagi
10. Jidah nak beli sunglass yang lebih gedik dari sedia ada...





*




*




*




*




*




*


Teeeeet...jawapan nya, tiada satu pun di atas. Jawapan di atas banyak yg aku merapu ja.Saja nak bagi cukup 10 :P Tapi harap nya beberapa jawapan yang aku list tu dapatlah dicapai tak lama g. Adalah beberapa jawapan tu merupakan azam aku utk tahun nh.Hehe benda apa??Hanya Tuhan,aku ngn orang yang rapat dgn aku saja yang tahu ^_^ eheh gedik.


Ok kembali kepada tajuk entry ini, 10 hari lagi.Apa yang 10 hari g???Jeng jeng jeng.itu adalah jumlah puasa yang aku kena ganti.OMG, sila jgn terkejut, ia adalah benar.Jgn mempersoalkan kekuasaanNYA hehe.Tapi itu bukan la ganti semata-mata, termasuk gak puasa nazar yang telah aku nazar pada semester last hari tu.Mak, abah dah bising..Sekarang dah bulan 4, tak lama g da nak Ramadhan. Pastu RAYA..Yeeee, cet jgn dok berangan nak raya sedangkan puasa belum abis anda ganti..hmmmmm go jidah!!


Ok, dulu time aku bergelar student, ganti posa aku mmg tip top la..Bulan SYAWAL tu dah abes ganti kot hehe.Tapi tula, len situasi bila dah keja ngn time student dulu.Dulu nak posa senang, tak byk godaan, tak dak duit ja posa. So dulu siap lebih g posa..Ngan posa sunat pun aku rajin. Tp bukan la semata-mata nak sep duit ja hehe..Dulu time belajar tk la penat sgt mcm time keja nh.Kerja ni tiap hari 8pg-5ptg k. Kul 5 pun belum tentu boleh balik g. Dulu belajar kadang-kadang sehari 3-4 jam je kelas.Selebihnya boleh tidur, gosip, men game, tgk muvie dll. Sekarang len situasi nya hehe..


Godaan maksud aku time keja ni termasuklah kedudukan kewangan yang lebih stabil. Kmpemla stabil compare ngn time student lu.Bulan-bulan kompem gaji masuk hehe. So, bila duit da ada nh, lebih pelbagai pilihan makanan yg boleh dipilih. Plus kat perlis nh kedai makan tumbuh bak cendawan.haha alasan je jidah wes.Org len keja dah abes ganti kot posa..


Pastu da nama pun anak dara/anak gadis, kompemla setiap bulan ada masa tertentu tak boleh posa kan..Haa..ranap g harapan ku..time aku semangat nak ganti..opsss tak ble plak hehe.


Lagi satu, kat hospital kesayangan aku nh..Org-org nya amatlah pemurah hati. Leh kata tiap minggu ada jamuan. Perpisahan. keraian, suka-suka nak wat jamuan dan mcm-mcm lagi la.So...kalo dah tau esok tu org nak wat jamuan, takkan la nak posa kan.. (Heee sgt bersyukur selalu dpt mkn free :D) Ok ni mmg point yg agak strong la mengapa susah ngn liat sgt cik majidah nh nak gnti posa.


Plus, aku dok ngn parents. Mak ialah seorang suri rumah yang super duper rajin masak dan masakannnnnnnyaaaa snnnnggggttttt la YUMMYYYYY..So sgt la menggoda iman ku yang memang suka makan..Masakan mak mmg terbaekkkk hehe..Kadang-kadang mak nak soh anak dara de nh posa, mak pun wat la ayat menggoda yang berbunyi:


" ****, hari ni mak masak fevret ****. Ketam masak lemak, sambal sotong dll. Teringin nak makan apa2 lagi tak??Mak boleh masak utk bukak posa nanti..Nak kuih apa??Minum??"


Ish..sampai ke tahap tu mak berusaha nak aku cpt2 ganti posa.Ampun mak, bulan dpn extensif ganti pos..Heheh.So ini adalah peringatan utk diri sendiri dan kawan-kawan. Aku yakin ramai g yg tk ganti posa cam aku kan?? (Ayat nak sedapkan hati)
Sekian..byk plak aku dok bebel hahaa..

0 Responses