zaman hingusan

Saya rindu zaman sekolah.Serius zaman sekolah paling best. Sekolah menengah la terutamanya. Sebabnya?? Aku membesar dengan kawan-kawan. Tingkatan 1 dah dok hostel. Banyak benda belajar dari kawan-kawan. Hehe, gembiranya zaman dulu. Aku SPM tahun 2003, maksudnya dah dekat 7 tahun aku tinggalkan sekolah huhuh. Sampai sekarang masih contact ngan budak-budak sekolah. Sekolah memang banyak kenangan la..wuhuhuh kena marah ngan senior, marah junior, histeria, kena rotan kat perhimpunan dan macam-macam la....GILA aku rindu nak sekolah balik!!!!!

Kalaulah p sekolah balik dan boleh dapat gaji cam sekarang ni..alangkah bahagia......Baju sekolah semua aku muat lagi hehe..time sekolah dulu, time exam ja la nak stress sikit. Time len memang best..Dah keja ni, paham-pahamla....hahah.

Apa aku paling rindu time sekolah?????Banyak sangat la..hmm tapi yang aku paling rindu...Nak list 10 benda yang aku rindu hehe

1. Rindu zaman p prep petang, prep malam. Dengar cam rajin gila la nak p prep, nak study, tapi best p prep pasal leh update gosip heheh

2. Makan 6 kali sehari.Walaupun selalu tak g amek pun semua 6 kali kat dining. Pilih menu yang sedap je la hehe :D Best beratur nak amek makanan tu. Kalo mak cik baik yang jaga, boleh ngada nak minta paha, kepak..Cuba kalo makcik kentut berapi..Ada berani???hahaha

3. Zaman lawan kecantikan kelas dan dorm. Gila best time ni. Semua mencurahkan idea kreatif masing. Lenguh tangan, kaki, mulut nak menghias kelas..Panjang tinggi2 lekat kat siling la..Best2, siap stay up tu untuk hias dorm

4. Outing...Haaa yang ni memang best. Walaupun aku orang Kangar je, dan memang dalam tangan aku je 'bandar' ni..tapi bila kuar ngan kawan-kawan ada je benda baru kami discover hehe

5. Hari sukan. Aku bukan la atlit ka apa..Tapi aku suka hari sukan time kami f5.Pasal kami leh kawad, jahit baju kawad.. Jahit sendiri kot..rindu2..pastu setiap umah sukan nak rahsia la design masing2..

6. Time kat sekolah lu, tidur dalam kelas adalah benda biasa. Tipi gila kalau budak sekolah sains, ngaku tak penah tidur langsung dalam kelas..hehe tapi yang best nya cikgu tak marah..Setakat tegur gitu ja la hehe

7. Zaman sekolah kena pakai cadar putih..pagi-pagi sebelum g sekolah kena tarik cekang2, kalau tak memang kena la ngan warden hehe..Waktu tu mana ada cadar getah tu lagi..Ingat lagi, time tu SNAH aka DR Siti Nurhani Abd Halim ja yang ada cadar gitu hehe..

8. Ration...Rindu gila perkataan ini..Semua budak sekolah wajib ada ration ok.PAstu time ada kakak angkat, selalu kena p bagi kat depa haha..ikhlas la konon :P ingat lagi time dulu, atas katil aku dok makan ZIP tu...sepaket tu ada 8 batang kot, aku boleh perabes sekali harung..Mau badan tak nek dulu heheh..Itu baru zip, makanan rapu len usah dikenang la hahaha

9. Request...Rindu2 zaman ni budak pompuan tunggu la..Kira sapa lagi hot, lagi banyak request la de dapat (kununnnn) haha..Best, request ni selalu adik angkat bagi, secret admire (secret la sangat ) haha..Dapat kek, coklat cadbury, ZIP, bunga..Yang best nya beserta ngan request tu, disertakan ngan kad buatan sendiri..Time ni boleh tgk la kreatif ke tak..Hehe tapi request pun kadang2 tukar suka sama suka..saja nak bagi nampak banyak la request dapat :) hehehe Walaupun aku tak hot pun time sekolah, tapi aku tiap kali request mesti akan dapat gakla...Ni bukan yang aku tukar suka sama suka k :P teeeeeeettt

10. Dinner rumah sukan...Time ni memang best gila..Sebab masing-masing akan cari baju untuk dipakai khas untuk dinner. Padahal dinner wat kat dewan sekolah ja pun haha. Time form 5, kami siap g tempah lagi baju dinner..Igt lagi kedai tu tokey nama Kak Pah..Jahitan besa-besa ja.Tapi time tu rasa da jelita da hahaha..pastu time jadik junior kena wat persembahan kat senior..Macam-macam la kena perah otak..Time f2 aku ingat kami menari..Hindustan kot hahaha....rinddduuuuuuu

Yela mesti la sangat rindu..Zaman aku dulu mana ada handphone dan kamera digital pun..Suma hanya kekal di ingatan. Kalo ada pun, gmbar yang cuci dari filem. Kalau la zaman tersebut dah ada kan best :( tapi tak pala, at least menguatkan daya ingatan :)) hehehehe

4 Responses
  1. cheyart.chemid Says:

    6 kali ka? macam 5 ja =P


  2. g_dah86 Says:

    1. Breakfast
    2. Minum pg
    3. Lunch
    4. Minum petang <---- tak sure ada ke tak hehee
    5. Makan mlm
    6. Supper


  3. cheyart.chemid Says:

    eh, tetiba xsure plak?


  4. g_dah86 Says:

    sure2...setelah berbincang ngn seseorang :P hahaa