Di dalam dilema .....


Hmm B2B ni memang akan berada di dalam situasi ini. PASTI!!!! Masa sekarang ni, dilema aku adalah perlukah aku mengembangkan badan sikit???Ish2 kalo kurus sangat nanti nampak macam papan lapis pulak..tapi aku rasa memang rasa macam makin kurus dalam 2 bln ini, kerana stress dengan kerja????Berat badan maintain ja wes...setakat lagi 0.5 kg ja pun...Entahlah wes...tak mau la nampak macam bini popeye pulak nanti..

En Tunang pasti suka kalau aku berjaya menggemokkan diri..Tapi..macam mana kalo kadar pengembangan berlaku dengan terlalu mendadak...ish2 nanti tak muat baju lak...Masalah nak menggembangkan badan ni payah sikit, pasal pengembangan boleh berlaku di mana-mana..Macam mana kalo 'terkembang' tempat yang tak sepatutnya???????OMG, di dalam dilemanya aku..Terasa nak pegi senaman untuk bagi bodyshape ssannnnteekekkkk...Hari tu adalah ketikanya rajin pegi Belly Dancing dengan Lian, ish2 tapi dia dah pindah g hospital Jeli..Tapi hari tu tempat dancing tu jugak ada ajar Pilates..Orang tu cakap, pilates ni bagus untuk bagi shape tubuh anda...so rasa kalo kurus pun, kalau ada shape menarik gak kan????Ish2 men bedminton tak boleh bg cantik ke badan???Dilema dilema ni..

Info fasal pilates yang aku google..hikhik tengok macam ala-ala yoga..Tapi kawan yang pegi ia SAANNNNNGGGGGAAAAATTTTTT men'tortured' muscle anda. Kira selepas anda menghadiri kelas pilates, anda akan terketaq-ketaq la untuk bawak keta balik ke rumah..Abes kaki tangan semua menggigil...Hikhik tapi hasilnya sangat memuaskan bak kata kawan aku tu :) Trainer tu suruh bawa dumble kalau ada..Kalo tak da, bawak botol air mineral 500ml yang penuh dengan air..Tapi tak dak kawan plak nak pegi..dah la nak try benda baru..

Hasil carian di google, macam boleh ja nak wat kat umah..tapi kena ada bola bessssaaaqqq punya :P Macam ni rasa bole buat kot :P


Tapi kalau nak wat aksi gini, kena ada pengawasan kot..Mau tergeliat sorang-sorang sapa nak tolong?????Haaaa

Manusia tak penah puas kan..kurus sangat pun payah, bulat sangat pun payah..Tapi menurut kawan aku yang lagi kurus, tak bermakna kurus itu tidak cantik, yang penting tahap konfiden kita..So kalau kita konfiden, walaupun kita sekeping papan, tetap nampak menarik :D Tapi aku memang akan try juga pilates ni one day. Macam menarik gak.


p/s: Majidah, sila edit slide..RABU ni anda nak present...jangan dok merapu...dah2...


2 Responses
  1. diHa Says:

    klu aku kt perlis, mesti aku dh teman..HAHA..gdah, ang dh ok dh..tak gemuk tak kurus sngt mcm papan lapis k!..but, klu nk try wat pun, ok ja..bg mantap sket muscle2 tu..nak nmpak santek time wed kn =p


  2. g_dah86 Says:

    waaa terharu ngan support anda..wess nanti jom try..hikhik